تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان پروژه ۶۳ میلیارد تومانی مصلا تا پایان اسفندماه در مشهد

  • کد خبر: ۴۱۵۹۹
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
پایان پروژه ۶۳ میلیارد تومانی مصلا تا پایان اسفندماه در مشهد
این  پروژه قرار است با هزینه‌کرد ۶۳ میلیارد تومانی و در مدت ۱۴ ماه به بهره‌برداری برسد و براساس برنامه زمان‌بندی، پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ ۱۶ بهمن ماه سال گذشته بود که مدیریت شهری با نگاهی متفاوت به نقاط کم برخوردار، آرزوی چندین و چندساله ساکنان شرقی کمربندی صدمتری مشهد را جامه عمل پوشاند و کلنگ تقاطع غیرهم‌سطح مصلا را بر زمین زد تا با اجرایی‌شدن این پروژه، علاوه بر اینکه مسیر دسترسی زائران به بارگاه منور رضوی تسهیل شود، زمینه تردد آسان ساکنان شرقی بولوار مصلا به سمت دیگر شهر نیز فراهم شود.

این  پروژه عظیم شهری که اکنون پیشرفت حدود ۳۷ درصدی دارد،  علاوه بر رقم‌زدن اتفاقاتی که گفته شد، قرار است مسیر دومی برای ساکنان شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر نیز باشد و به‌نوعی با ایجاد یک پل دسترسی از بولوار مصلا به سمت دیگر کمربندی و البته با ایجاد یک مسیر دسترسی از بولوار حر به این  تقاطع، حجم ترافیکی بولوار حر را نیز تا حد زیادی کاهش دهد.

پایان پروژه ۶۳ میلیارد تومانی در ۱۴ ماه

این  پروژه قرار است با هزینه‌کرد ۶۳ میلیارد تومانی و در مدت ۱۴ ماه به بهره‌برداری برسد و براساس برنامه زمان بندی، پروژه تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

اما پروژه تقاطع مصلا می‌تواند نقش بسزایی در توسعه محور شرقی مشهد هم داشته باشد؛ زیرا بنا به گفته رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، اخیرا کمیسیون ماده ۵ مصوبه‌ای برای توسعه این منطقه داشته است که پل ۲ طرف بولوار مصلا جزو بازو‌های اصلی حوزه ترافیکی این مصوبه محسوب می‌شود. ازاین رو روز پنجشنبه محمدهادی مهدی نیا با حضور میدانی در محل اجرای این پروژه از آخرین وضعیت احداث تقاطع مصلا بازدید کرد.

مهدی‌نیا در گفت‌وگو با شهرآرا درباره بازدید اخیر خود از پروژه مصلا گفت: اعضای شورای شهر در روز‌های مختلف و به ویژه روز‌های پنجشنبه از پروژه‌های مختلف شهری بازدید می‌کنند تا در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها قرار گیرند.

وی افزود: در پروژه فعلی بولوار مصلا، چند معارض وجود دارد که یکی از آن‌ها مربوط به یک لوله گاز است، از این رو هماهنگی لازم برای حل مشکل این معارض در حال انجام است. مهدی نیا افزود: همچنین جابه جایی دکل مخابراتی از دیگر تعارضات این پروژه محسوب می‌شد که این مشکل حل شده است، اما چند تعارض دیگر نظیر وجود لوله آب هم وجود دارد که این تعارضات زیاد جدی نیست و با‌توجه‌به بازدید از روند اجرایی پروژه، امیدوارم این پروژه در همان برنامه زمان‌بندی پیش بینی شده، یعنی پایان سال ۹۹، به بهره‌برداری برسد.

مصوبه ۲۸۶ هکتاری برای توسعه شرق مشهد

موضوع توسعه شرق مشهد در ۲۸۶ هکتار از اراضی این بخش از شهر که قرار است به صورت رسمی وارد توسعه شهری مشهد شود منوط به ایجاد برخی تفاهم‌ها میان استانداری خراسان رضوی، شهرداری و آستان قدس رضوی است. اما این اتصال نیازمند مقدماتی نیز هست که بخشی از این مقدمات نیز در قالب تکمیل بخش‌های دیگری از پروژه مصلاست.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به مصوبه چهارشنبه هفته گذشته کمیسیون ماده ۵ برای توسعه شرق مشهد، اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که تأثیر مستقیم بر روی این مصوبه دارد تقاطع مصلا، به ویژه بازوی چهارم این پروژه است.

مهدی نیا در این زمینه نیز اعلام کرد: در شرق مشهد، بازوی چهارم پروژه مصلا مربوط می‌شود به ایجاد پل دسترسی و اتصال بولوار مصلا به سمت شهرک شهید رجایی و قرار است با ایجاد این پل و ایجاد مسیری ۴۵ متری به سمت بولوار حر، مسیر دومی برای ساکنان شهرک‌های شهید رجایی و باهنر ایجاد شود. ازاین رو بازدید از این پروژه و بررسی تعارضات پروژه انجام شد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا با مصوبه جدید کمیسیون ماده ۵ قرار است این پل تا پایان سال ساخته شود؟ گفت: خیر، فعلا برنامه‌ای برای ساخت پل وجود ندارد و ایجاد این بازو بستگی به نحوه اجرایی شدن مصوبه کمیسیون ماده ۵ دارد. اما در مجموع این پل به نوعی با توسعه شرق مشهد رابطه‌ای تنگاتنگ دارد. زیرا پل مصلا و ایجاد مسیر ۴۵ متری مصلا به بولوار حر عملا زیرساخت ترافیکی مصوبه کمیسیون ماده ۵ است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->